De KNMP vraagt openbaar apothekers om het e-mailadres van de onafhankelijke klachtenbemiddelaars te wijzigen op de eigen website. Er geldt een nieuw e-mailadres waar patiënten hun klacht naartoe kunnen sturen: apotheek@quasir.nl. Dit was bemiddelingapotheken@kpnmail.nl.
De KNMP heeft een onafhankelijke klachtenbemiddeling voor patiënten ingericht. Quasir is de daartoe gespecialiseerde organisatie achter het Bemiddelingsbureau Apotheken. Wanneer patiënten opmerkingen of klachten hebben waar ze samen met de apotheker niet uitkomen, dan kunnen zij contact opnemen met de klachtenbemiddelaars. Patiënten kunnen de bemiddelaars bereiken door het nieuwe e-mailadres te gebruiken: apotheek@quasir.nl.
Wkkgz
Elke openbare apotheek heeft de wettelijke plicht om zich aan te sluiten bij een klachten- en geschillenregeling voor haar patiënten. De KNMP Klachten- en geschillenregeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz). Deze regeling omvat klachtenbemiddeling en aansluiting bij een geschillencommissie.