Een nieuwe reeks districtsledenbijeenkomsten (DLB’s) vindt plaats van 13 tot en met 28 november 2024. Het thema van de bijeenkomsten is ‘Bij de tijd blijven in samenwerking’. De DLB’s worden fysiek georganiseerd op vijf plekken in Nederland en zijn toegankelijk voor KNMP-leden. Leden zijn welkom op elke locatie.
Programma
Hoe word je een aantrekkelijke werkgever voor alle generaties? Deze vraag staat centraal tijdens de DLB’s, waarin dr. Aart Bontekoning zijn expertise zal delen. Hij geeft als organisatiepsycholoog inzicht in waarom veranderingen in de werkomgeving, zoals personeelsverloop, vragen om aanpassing. Deelnemers krijgen tijdens de DLB’s praktische ingrediënten om inclusief samen te werken met generatiediversiteit en andere vormen hiervan. Bontekoning zal ingaan op vragen als:
- hoe dicht je een generatiekloof?
- hoe breng je samen vernieuwingen van binnenuit op gang en optimaliseer je het werkklimaat?
- wat zijn aankomende demografische ontwikkelingen, en hoe kan je daarop anticiperen?
- hoe herken je gedateerde gewoontes?
- kortom: hoe blijf je een aantrekkelijke werkgever?
Data en locaties
Datum | District | Locatie |
Woensdag 13 november | Noord | Van der Valk Hotel Assen, Balkenweg 1, Assen |
Donderdag 14 november | Oost | Van der Valk Hotel Deventer, Birnieweg 4, Deventer |
Dinsdag 26 november | Middenzuid, Zuidoost I en Zuidoost II | Van der Valk Hotel Eindhoven-Best, Eindhovenseweg-Zuid 144, Best |
Woensdag 27 november | Midden, Noordwest I en Noordwest II | Van der Valk Hotel Breukelen, Stationsweg 91, Breukelen |
Donderdag 28 november | West, Zuidwest I en Zuidwest II | Van der Valk Hotel Schiedam, Hargalaan 6, Schiedam |
Voor openbaar apothekers en ziekenhuisapothekers wordt accreditatie aangevraagd.
Over de spreker
Dr. Aart Bontekoning is gespecialiseerd in de hoofdrol die generaties spelen in de evolutie van de eigen cultuur. Hij onderzoekt al twintig jaar generaties in en met organisaties, onder andere in de zorg, het onderwijs en bij overheden. Hij ontdekte dat nieuwe generaties met updates reageren op verouderde sociale gewoontes van vorige generaties. Deze updateprocessen houden een organisatie ‘bij de tijd’, sociaaleconomisch gezond en daarmee aantrekkelijk voor alle generaties. De afgelopen jaren richt hij zich ook op Generatie Z (GenZ), en de impact die zij hebben op organisaties. De huidige crisissen, toenemende vergrijzing en krapte op de arbeidsmarkt in vrijwel alle branches, maken zijn wetenschappelijk generatiewerk zeer actueel.