‘Op is geen optie’ titel nieuwe publiekscampagne KNMP over geneesmiddelentekorten

09 januari 2025
Opties

‘Op is geen optie’ is de titel van de nieuwe publiekscampagne over de rol van de apotheker bij geneesmiddelentekorten. Met de nieuwe campagne wil de KNMP zichtbaar maken dat de apotheker tot het uiterste gaat voor de patiënt om bij een tekort alsnog de medicamenteuze behandeling voort te zetten. De campagne gaat op 15 januari 2025 live bij het Nederlandse publiek. KNMP-leden kunnen alvast de materialen downloaden en bestellen.

De expertise en betrokkenheid van de apotheker staan centraal in de nieuwe campagne ‘Op is geen optie’. Wanneer een geneesmiddel tijdelijk niet leverbaar is, probeert de apotheker via verschillende routes om het middel toch te kunnen verstrekken. De campagne laat daarmee zien wat de apotheker achter de schermen doet voor de patiënt om een alternatief te vinden. Dat gebeurt door tastbare oplossingen in de spotlight te zetten, waaronder het overleg met collega-apothekers en artsen, het importeren van een geneesmiddel en het bereiden ervan.

Campagnevideo

Videoland, sociale media en radio

De campagnevideo ‘Op is geen optie’ is straks onder meer te zien op Videoland, RTL.nl, HBO Max, SkyShowTime & Disney+. Daarnaast komt de video als advertentie op Instagram, TikTok, Facebook en YouTube. Ook zijn er in de periode van 15 tot en met 28 januari twee radiospots te horen op NPO Radio 2, Qmusic, Radio 10, Sky Radio, 100%NL en Radio Veronica. De campagne staat vier weken live.

Gebruik de publieksmaterialen

KNMP-leden kunnen via de website diverse publieksmaterialen downloaden voor eigen gebruik. Zo is er een campagnevideo die apothekers op het wachtkamerscherm in de apotheek en via de social kanalen kunnen delen. Ook is er een bijbehorende campagneposter te gebruiken, die onder meer is te bestellen via KNMP.nl.

Bekijk en download de materialen