Stichting Bedrijfsfonds Apotheken (SBA) start in september 2024 met een campagne om het vak apothekersassistent te etaleren en te promoten aan schoolverlaters. Er zijn namelijk steeds minder jongeren die kiezen voor de opleiding apothekersassistent. Ook stromen er meer werknemers uit. SBA wil voor deze campagne onder andere een commercial opnemen in een apotheek.
De campagne zet de apothekersbranche in een nieuw daglicht en laat zien hoe het is om als apothekersassistent in een apotheek te werken. SBA wil daarom zoveel mogelijk met echte apothekers(assistenten) werken en informatie en behoeftes ophalen uit het werkveld. Dit komt ook terug in de commercial. Deze moet het gevoel overbrengen van verantwoordelijkheid, teamwork en proactief handelen. SBA zoekt voor de opname van deze commercial nog een geschikte apotheek die kan worden opengesteld op een dag dat er geen patiënten zijn.
Naast de commercial wordt er een muzieknummer voor deze campagne geschreven. Ook ontwikkelt SBA promotiemateriaal voor bijvoorbeeld onderwijsinstellingen. Dit gebeurt in samenwerking met NetwerkZes.