Om voor herregistratie in aanmerking te komen moet de kaderapotheker voldoen aan de in het Besluit Registratie en Herregistratie kaderapothekers omschreven eisen en voorwaarden voor herregistratie.
Inschrijving in het register vindt telkens plaats voor een periode van vijf jaar. Eens per vijf jaar moet er een verzoek tot herregistratie worden ingediend bij de Registratie Commissie voor Kaderapothekers.
Aanvraagprocedure voor herregistratie
Drie maanden voor de datum van herregistratie stelt de Registratie Commissie voor Kaderapothekers via PE-online de geregistreerde kaderapotheker op de hoogte van het verstrijken van de termijn van registratie en van de mogelijkheid een aanvraag voor herregistratie in te dienen, onder vermelding van de daarvoor geldende eisen. De aanvraag voor herregistratie loopt via PE-online.
De Registratie Commissie voor Kaderapothekers controleert of er is voldaan aan de eisen en voorwaarden en kan zo nodig aanvullende informatie opvragen.
Na een positief besluit van de Registratie Commissie voor Kaderapothekers ontvangt de kaderapotheker hierover bericht, met de mededeling dat er voor het (opnieuw) inschrijven in het register een door de KNMP goedgekeurd bedrag betaald dient te worden. Met ingang van 2023 is dit bedrag vastgesteld op € 85 per jaar.
De kaderapotheker ontvangt een bewijs van (her)inschrijving in het register voor kaderapothekers.