Informatiemanager - ICT

Opties

Als informatiemanager – ICT bij onze apothekersorganisatie heb je een afwisselende baan waarin je werkt met een grote verscheidenheid aan producten. Is deze functie iets voor jou? 

Apothekers en apotheken: daarvoor staat de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie (KNMP) al sinds 1842. Wij behartigen de belangen van onze meer dan 5.000 leden, zetten ons in voor de apotheken waarin zij werken, en stimuleren uitmuntende farmaceutische patiëntenzorg.

De KNMP is op zoek naar een:

Informatiemanager - ICT

Den Haag / hybride, 32-40 uur per week

Jouw werk in het kort

Je draagt bij aan de ontwikkeling van de verdere digitalisering van de organisatie en geeft mede vorm aan de operationalisering hiervan. Hiertoe vertaal je de bedrijfsdoelen en de eisen vanuit wet- & regelgeving naar concreet beleid en uitvoerbare plannen.

Je overziet de samenhang tussen de verschillende bedrijfsvoerende onderdelen en hebt een sturende en bewakende rol op de kwaliteit van de informatievoorziening. Je geeft advies aan het management van de organisatie. Nieuwe (informatie)behoeften vertaal je vakkundig naar RFI’s en RFP’s, je begeleidt en coördineert het selectieproces van nieuwe producten en diensten en bewaakt de kwaliteit van de inrichting.

Tenslotte faciliteer je de IT tafel en draagt je bij aan het ontwikkelen van het IT portfolio en professionalisering van de IT functie van de organisatie.

Wat ga je doen

Op het gebied van strategie en beleid:

  • Je stelt mede de digitaliseringsstrategie, het -beleid en het informatieplan op van de organisatie;
  • Je volgt marktontwikkelingen, technologische ontwikkelingen en wet- & regelgeving en vertaalt deze naar beleidsvoorstellen en concrete verbeterplannen.

Op het gebied van informatiemanagement:

  • Je bewaakt en verbetert de kwaliteit van de informatiepositie van de organisatie (fit bedrijfsprocessen, bedrijfssystemen en informatiebehoeften);
  • Je adviseert (afdelings)management op het gebied van verandering en adoptie;
  • Je vertaalt nieuwe informatiebehoeften naar RFI’s en RFP’s en ondersteunt afdelingsmanagement bij het opstellen van business cases;
  • Je begeleidt en coördineert het selectieproces van nieuwe producten en diensten;
  • Je geeft functioneel leiding aan (de)centrale functioneel beheerders.

Op het gebied van portfoliomanagement:

  • Je ondersteunt en faciliteert het portfolioproces;
  • Je draagt bij aan de professionalisering van de IT functie binnen de organisatie;
  • Je ontwikkelt IV-templates en ondersteunende processen.

De afdeling waarop je komt werken

De afdeling ICT&BI bestaat uit de teams: ICT services, Research en Development  en Online. De afdeling doorloopt momenteel een transitieproces naar een strategischere positionering binnen de organisatie. De informatiemanager rapporteert rechtstreeks aan de manager ICT&BI.

“Het geeft veel energie om met verschillende afdelingen samen te kunnen werken en als  ICT de brug te kunnen slaan tussen de inhoud en de techniek!”

Karlijn Bovee, online specialist

Onze ideale kandidaat heeft:

  • Een afgeronde opleiding op hbo-/wo-niveau, richting IT of bedrijfskunde en up-to-date kennis van IT ontwikkelingen;
  • Kennis van bedrijfsvoering, veranderings- en adoptieprocessen;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving en aanbestedingsprocessen;
  • Kennis van portfoliomanagement en projectmanagement;
  • Kennis van business proces verbetering; requirements engineering, analyses en modellen en goede kennis van relevante data- en systeem architectuurmethoden.

Dit bieden we jou:

Een gezonde balans tussen werk en privéleven. En de kans om vanuit een uitdagende en inspirerende functie een essentiële bijdrage te leveren aan farmaceutische zorg. Daarnaast bieden we zeer goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals:

  • toegang tot het uitgebreide opleidingsprogramma van de KNMP;
  • minimaal 30 vakantiedagen per jaar bij een fulltime dienstverband, met de mogelijkheid om extra verlofdagen te kopen;
  • een vitaliteitsregeling en een fietsplan;
  • een informele werksfeer binnen een team van enthousiaste en betrokken collega’s; de KNMP heeft een Great Place To Work Certificering, hetgeen onder andere betekent dat collega's zich snel welkom voelen als ze bij ons starten en dat zij met plezier bij de KNMP werken;
  • de mogelijkheid om hybride te werken vanuit kantoor en huis met bijbehorende faciliteiten zoals een thuiswerkplek en een gecombineerde reiskosten- en thuiswerkvergoeding;
  • een werkplek in een prachtig historisch pand in het centrum van Den Haag, goed bereikbaar met het OV en de auto en op loopafstand van de binnenstad.
Logo GPTW

Ben je enthousiast geworden?

KNMP heeft de werving en selectie uitbesteed aan BrandPit. Voor vragen over de vacature of jouw sollicitatie kun je terecht bij info@brandpit.nl. Thom of Carolien zullen dan contact met jou opnemen. Direct solliciteren kan via deze link.

Pagina laatst bijgewerkt op 20 december 2024